recenze electronic
8

Příjemný seznámení s Lakker, Gateway z klubovější, Pathway z náladovější stránky.

Datum vydání: Gateway 8. únor 2024
Datum vydáníPathway 11. duben 2024
Vydali: Yuku Music
Žánr: techno, jungle, idm

Lakker jsou elektronický duo z Berlína se širokým záběrem. Já se k nim dostal přes poslední dlouhohrající desku Época, která je zastihla ve snivějších polohách. Strojový beaty se potkaly s potemnělou, lehce zasněnou náladotvorbou a výsledek byl až překvapivě křehkej na poslech. Potom ale Lakker změnili jak rozsah tak formu a soustředili se převážně na singly a epka s poctivejma klubovejma rychtama. Nic proti, na parketech by nový vály určitě rozebíraly, ale z přehrávače mi to zas tolik nedávalo. Teda, až do letošního dvojepka Gateway/Pathway, kde se mi zase začaly otvírat čakry.

Vstupní brána, rozuměj Gateway, se otvírá v příjemně staromilským stylu, jemnou plochu jak z tajemný písničky od Bat For Lashes proráží těžkej industriální beat, jen aby se hladina co chvíli zase zklidnila. Rychta postupně nabírá na síle a zabíhá do důvěrně známejch zákoutí, od houpavýho drum’n’bassu přes roztěkanej jungle až po závratný gabber rychlosti. V druhý půlce se pak sází hlavně na rovný tvrdý rytmický základy a odlidštěný samply, a tak máš možnost se ztratit ve vesmírný nicotě a uvědomit si, jak malej vlastně jsi.

Pathway do otevřený brány směle vstupuje, vlivy zůstavaj podobný, ale hutná rytmika se víc podřizuje budování nálady. Hned v první Antikythera Mechanism spodky sice mocně tepou, ale zapamatuješ si z ní hlavně svůdně potemnělou atmosféru. Druhá Thought Voice and Hand je vrcholem celýho dvojepka, návykový melodie mutujou uvnitř hutnejch tanečních basů a nechávaj za sebou znepokojující ozvěny. Úzkost roste v následující Surface Drummer, která se vyzněním dostává až někam do ponurejch metalovejch vod. Metalu koneckonců Lakker nepokrytě vyznávaj lásku v promo materiálech, a je to znát.

Celkově tak Gateway/Pathway nabízí příjemnej úvod do hudby Lakker, první epko z klubovější, druhý z náladovější stránky. V obojím případě jde o vysoce kvalitní materiál.